![](https://esero.kopernik.org.pl/wp-content/uploads/2024/07/Spotkaj-eksperta_formaty-29_07-740x440-355x330.jpg)
![](https://esero.kopernik.org.pl/wp-content/uploads/2024/07/A_ride_to_space-355x330.jpg)
NEWSLETTER
Informacje o warsztatach, aktualnościach oraz innych wydarzeniach dla nauczycieli.
Zapisz sięRozpoczynamy zapisy do konkursu Remote Mars Yard
Zbliża się druga edycja konkursu ReMY – Remote Mars Yard, którego celem jest zapoznanie uczniów z technologicznymi i naukowymi wyzwaniami związanymi z eksploracją Marsa. Do udziału zapraszamy młodych odkrywców z całej Polski wraz z nauczycielami.
![](https://newesero.kopernik.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/ABM_S-ReMY-20160614-100449-016-lq-300x200.jpg)
Uczestnicy podczas jazd finałowych w konkursie Remote Mars Yard 2016 (Fot. Maciej Urbanowicz)
Zadaniem uczestników będzie stworzenie zespołu badaczy i inżynierów, którzy wezmą udział w symulowanym lądowaniu na Marsie. Zbadają tam jeden z marsjańskich kraterów, sterując specjalnie do tego celu zbudowanym łazikiem marsjańskim przez Internet. Zespoły składające się z uczniów gimnazjów lub szkół ponadgimnazjalnych w wieku od 13 do 20 roku życia, wraz z opiekunem, będą konkurować ze sobą na przestrzeni paru miesięcy o miano najlepszych badaczy czerwonej planety. Aby symulacja była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości, konkursowe łaziki oraz makieta marsjańskiego krateru zostały zbudowane specjalnie na potrzeby rywalizacji przez specjalistów z ABM Space.
Zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy trwają do 30 września 2016 roku. Szczegółowe informacje o regulaminie oraz harmonogramie można znaleźć na podstronie konkursu dostępnej tutaj.
Szkolenie dla opiekunów będzie miało miejsce 22 października w Centrum Nauki Kopernik. Wielki finał oraz gala wręczenia nagród odbędzie się pod kopułą Nieba Kopernika 17 grudnia 2016 r.
Projekt ReMY – Remote Mars Yard, współorganizowany przez biuro ESERO Europejskiej Agencji Kosmicznej i firmę ABM Space. Pierwsza edycja konkursu Remote Mars Yard przyciągnęła aż 25 zespołów z całej Polski. Relację z poprzedniej edycji można przeczytać tutaj.